ictteam198.reismee.nl

De afgelopen paar dagen.

Afgelopen vrijdag hebben we een normale werkdag gehad. 's Avonds hebben Laura en ik(Stefan) buiten gezeten en heeft de rest een film zitten kijken. Toen we dachten dat ze rond 11 uur nog met de film bezig waren en gingen kijken bleek dat de buurman tv zat te kijken en dat we dat hadden gehoord. De rest van ons huisje lag namelijk al op bed. Alleen Rick was nog wakker, maar die was ook zijn tanden al aan het poetsen en ging ook snel naar bed. Wij zijn rond 12 uur ook naar bed gegaan. Na de volgende dag uitgeslapen te hebben zijn we gaan wassen, waarna we de stad in zijn gegaan. Rick en Adriaan waren al wat eerder naar de stad en Mick, Laura, ik en Rachel hebben hun later opgebeld om te vragen waar ze waren. We zijn toen naar ze toegelopen. Het bleek dat ze bij een winkel waren geweest waar je stof kunt kopen voor kleding.

Toen we aankwamen bij de plaats waar we afgesproken hadden namen de jongens ons mee samen met 2 mannen naar een pakken winkeltje. We hebben daar pakken laten aanmeten en uitgekozen. Toen we daar klaar waren hebben we nog wat winkeltjes bezocht en hebben toen wat gedronken en gegeten bij Flavours.

Toen we klaar waren zijn we eens gaan kijken wat er boven het restaurant allemaal voor winkeltjes zaten. Het restaurant zit namelijk in een soort appartementencomplex van 4 verdiepingen hoog. Toen we helemaal boven aan kwamen zagen we een kapperszaak zitten en gingen even informatie vragen over wat het zou kosten om je haar in te laten vlechten. Rachel en Laura wilde dit al een tijdje doen, maar wisten niet hoe dat ging of wat het ging kosten. Adriaan wilde ook al een tijdje naar de kapper en vroeg dus wat het kostte om geknipt te worden. Dit bleek 100 shilling te kosten. Hij besloot te gaan zitten en zicht te laten knippen. Hierna hadden Rachel en Laura het idee dat ze ook wel hun haar konden laten doen. Ze wisten dat het vlechten ongeveer 2 uur zou duren, dus dat haalden we makkelijk op de vrije zaterdag. We zijn toen snel naar beneden gelopen om bij de apotheek wat kunsthaar te halen. Eenmaal terug boven aangkomen gaven we het haar aan de kapster en Laura en Rachel gingen zitten. Rick, Mick en ik besloten naar de supermarkt te lopen, zodat de boodschappen voor 's avonds ook alvast binnen waren.

Toen we terug kwamen bij de kapsalon bleek dat Rachel en Laura nog langer niet klaar waren. Er was net de helft van de achterkant van hun hoofd gedaan. We hebben nog ongeveer 30 minuten bij de meiden gezeten, toen Rick, Mick en Adriaan besloten naar huis te gaan, omdat het anders voor hun veel te laat zou worden. Ik bleef bij de meiden omdat we niet zeker wisten hoelaat het zou worden en dat als het donker zou worden de meiden niet alleen over straat moesten lopen. Uiteindelijk waren we om 8 uur pas klaar in de kapperszaak en gingen naar huis. Rachel en Laura hebben uiteindelijk 4,5 uur in de kappersstoel gezeten.

Thuis aangekomen zagen we dat de jongens van de dam ook weer terug waren gekomen. Mick was al begonnen met de groenten snijden voor het eten, want het was de beurt van Rachel en Mick om te koken. We hebben lekker spaghetti op. Toen we klaar waren met eten rond half 10 hebben we ons eigen klaargemaakt om te gaan stappen. Peter en Timo waren er ook weer bij. We bestelden 2 taxi's, maar zoals we al dachten kwam er maar 1. We moesten dus met 11 mensen in een taxi. Vorige week moest dat met 12 dus nu was het ook geen probleem. Bij de Riverside hebben we weer een gezellige avond gehad. Rond 3 uur zijn we met 2 taxi's naar huis gegaan, waarna we vrijwel meteen weer naar bed gingen.

De volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan. We hadden op boodschappen na niks op de planning staan, dus dat was lekker. Na lekker ontbeten te hebben, zijn we boodschappen wezen doen in Kitui. Rond 4 uur hebben we met zijn 6en rond de tafel gezeten omdat we moesten bespreken wat we gaan doen in de vakantie. Binnenkort hebben we een afspraak met iemand uit Nairobi om de vakantie vast te leggen, dus daarom wilde we nu al op een rijtje hebben wat we zelf willen. Zodat we als we afgesproken hebben met die persoon, we geen discussie moeten gaan voeren over wie wat wil doen en wanneer. Nu staat het voor ons allemaal op papier. Ook hebben we een budget gesteld wat we maximaal kwijt willen zijn aan onze vakantie. Gister avond hebben we door die vakantiebespreking pas rond 8 uur eten kunnen maken, dus hadden we niet veel avond meer over.

Peter

Wat een toestand zeg! 4 1/2 uur in een kappersstoel. Dan moet je wel geduld hebben.

Het is goed om te lezen dat jullie gewoon doorgaan en je niet laat kisten door die tegenslag met dat domein.

Deze week de vakantie vastleggen en beginnen aan de laatste loodjes.
Het einde komt in zicht.
Heel veel plezier nog en geniet nog maar lekker van de laatste weken.

Groetjes Peter

Berta

Jullie hebben het weekend weer goed en gezellig doorgebracht. Geweldig... houden zo!

groetjes Berta

Eri

Hoi Stefan,

Ik liep een klein beetje achter met het lezen van jouw verhalen, maar ik ben nu weer helemaal bij! Wat een ervaringen zeg! Leuke baby's in dat babyweeshuis, maar wel zielig, zo jong en al geen ouders meer! Je zou er zo een meenemen. Maar ja, ook baby's worden groot! En dan die haren van Laura en Rachel, je zou ze bijna niet meer kennen, wel leuk, hoort er wel echt bij als je daar bent. Wel lastig als je het wilt wassen lijkt me, je kunt het niet zo goed uitspoelen. Kun je dat er weer zelf uithalen of moet je dan ook naar de kapper toe. Ik zou het ook leuk gevonden hebben om een paar dagen met het lab. team mee te gaan, een keer iets anders en ook weer zeer leerzaam. Ik benieuwd hoe dat kostuum jullie staat, ik denk wel goed, wanneer is het klaar? Krijgen wij daar ook en foto van te zien. Geniet nog van de laatste weken en zeker van de vakantie, want die hebben jullie wel verdiend. Ik blijf je reisverhalen en foto's volgen en geniet er nog steeds van! Nog elf nachtjes slapen en dan krijg jij er een 2 voor te staan. Spannend, ik ben benieuwd hoe ze daar een verjaardag vieren (als ze het vieren)

Groetjes en tot hoors Eri en fam.