ictteam198.reismee.nl

De afgelopen tijd.

Het is nu alweer een hele tijd geleden, dat er iets op onze site bij kwam. Vorige week hebben we vrijwel de hele tijd aan het final report gewerkt, dus op die dag was er niet echt iets spannends. Op donderdag zijn we met zijn allen naar Park Side Villa geweest omdat we weer eens gezellig uit eten wilden.

Vanwege Pasen hadden we afgelopen vrijdag en maandag vrij en dus hadden we vier dagen weekend. Op vrijdag hebben we uitgeslapen tot ongeveer 10 uur. We zijn er toen maar uit gegaan, doordat het labteam nog even verder wilde werken aan hun final report. Rond 1 uur 's middags zijn ze gestopt met werken en ben ik(Stefan) gaan winkelen met Laura en Rick. Verder hebben we rustig aan gedaan die dag.

De volgende dag hebben we weer lekker uitgeslapen tot ongeveer 11 uur. We hebben toen de was gedaan en wilden 's middags naar het Albino weeshuis gaan. Toen we daar aankwamen zagen we dat de poort open was, maar verder zagen we niemand. We besloten na een tijdje gewacht te hebben, om maar door te lopen naar Park Side Villa. We hebben dat wat gegeten en gedronken en Rick, Adriaan en Mick hebben nog gepooled. Rond 3 uur zagen we in eens allemaal blauwe jurken binnenkomen. Het bleek dat er een trouwerij was en dat ze buiten foto's wilden maken. Toen we zin kregen om naar huis te gaan, stonden al die mensen op het pad naar de uitgang. We liepen er tussen door en besloten meteen langs de winkel te gaan. Na boodschappen gedaan te hebben zijn we weer naar huis gegaan en hebben daar lekker rustig onze zaterdag avond doorgebracht.

Op zondag hebben we helaas weer uit kunnen slapen en besloot het labteam om nog een stukje van het final report af te maken. Rond half twee zijn Laura en ik naar het zwembad gegaan en hebben daar lekker gezwommen. Het was een warme dag, dus waren we wel toe aan een beetje verkoeling. Toen we terugkwamen gingen we met zijn allen winkelen, zodat we ook wat in huis hadden voor 's avonds om te eten.

De volgende dag hebben we weer uitgeslapen, maar nu werd ik wakker gemaakt door middel van een felicitatie. Rond 11 uur besloot ik te gaan douchen en de rest zou even wat boodschappen gaan halen voor 's avonds, omdat ik veel friet en vlees had besteld op mijn verjaardag. Onder het douchen hoorde ik ze nog steeds lachen en praten, maar dacht er niks bij. Toen ik klaar was met douchen en uit de badkamer kwam zag ik iedereen nog hard in de weer om een slinger op te hangen. Daarna gingen ze echt naar de stad. Laura en ik bleven achter en hebben nog even lekker ontbeten. Ongeveer een half uur na het ontbijt kwam iedereen weer terug we hebben allemaal een hoedje opgezet en zijn zo de rest van de dag verder gegaan. Rond 2 uur ging Rachel een ei bakken voor iedereen. Hierna zijn Laura en ik naar de stad gegaan en hebben nog wat inkopen gedaan. Toen we terug kwamen en even gezeten hadden, kwamen er plastic zakken op tafel. Ik moest aan tafel gaan zitten en er werden cadautjes tevoorschijn gehaald. Van de groep kreeg ik tandpasta, zeep, mondreiniger en deo. Ook kreeg ik nog een fles 'Red Label' wisky. Van Laura kreeg ik een blouse en een das. Toen we klaar waren met de cadeaus stond er een bak met fruitsalade op tafel en hebben we die nog lekker naar binnen zitten werken.

Na een paar uur begon Adriaan met het snijden van de aardappels, want we hadden 5 kilo aardappel om friet van te maken. Toen we ongeveer de helft hadden gebakken deed het gas het niet meer, dus hebben we het daar maar bij gelaten. Bij het eten hebben we eerst hotdogs gegeten met daar bij pinda saus en friet. Na het eten hebben we nog film gekeken en zijn we rond 11 uur naar bed gegaan. Ik vond het een hele leuke verjaardag. In Nederland wil ik mijn verjaardag ook nog vieren, dus dat is dubbel feest dit jaar.

Gisteren wilden we weer aan het final report gaan werken, maar Laura voelde zich niet lekker. Ik besloot met haar naar het ziekenhuis te gaan en daar kregen we wat medicijnen. Toen we zaten te wachten tot we aan de beurt waren voor de medicijnen viel de stroom uit. De rest van de dag is de stroom niet meer terug geweest en de overige labteam leden kwamen ook al vrij snel terug. We hebben de rest van de dag niet veel kunnen doen en dus zijn Mick, Adriaan en Rachel gaan zwemmen. Rond half 5 kwam de stroom terug, maar om dan terug te gaan om te werken had ook geen nut meer, dus hebben we maar rustig eten gemaakt en zijn we lekker op tijd naar bed gegaan.

Vandaag zitten Mick en ik thuis, zodat Laura niet alleen is. We werken ook vandaag weer aan het final report en hopen het vandaag af te hebben.

Reacties

Reacties

Rieki en Henry

Hoi Stefan, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Best wel leuk hè om in het buitenland jarig te zijn.
We wensen je nog een fijne tijd toe in Kenia.

Eri

Hey Stefan,
Inderdaad, volgens mij heb je daar een hele leuke verjaardag gehad. Ik hoop dat je daar ook nog foto's van hebt gemaakt. Leuk voor in je fotoboek. Ik heb respect voor jullie allemaal: zelf de was doen met de hand, zelf koken, best wel vaak stroomuitval, niet even gauw de auto of de motor kunnen pakken en wegrijden,niet alle luxe die je thuis hebt!! Super!! Nog 1 week en dan hebben jullie vakantie en dat hebben jullie wel verdiend vind ik. Ik hoop dat je van je vakantie ervaringen ook af en toe een reiverhaal schrijft. Ik kijk er al naar uit!! en vergeet de foto's niet. Daar ben ik dol op. Nog veel plezier allemaal.

Groetjes Eri en fam.

Berta

Hoi Stefan,

Ik lees dat je een leuke verjaardag gehad hebt. Lekker verwend met extraatjes. En lekker gebakken ei en friet ed. Je huisgenoten hebben daar wel wat extra's voor over: Aardappels schillen en friet van snijden. (Wat zijn we hier toch verwend, we hoeven het alleen maar in de pan te doen en te bakken) Lekker dat jullie al bijna klaar zijn met het final report. Nu nog ruim een weekje
en dan... een welverdiende vakantie. Wéér nieuwe omgeving en ervaringen, dat gaat vast mooi worden. En dat met zo'n gezellige groep, die ondertussen wel aan elkaar gewaagd is. Hopelijk is Laura dan ook weer helemaal de oude, zodat jullie allemaal goed kunnen genieten!!

Véél succes verder en tot de volgende keer.
groetjes Berta

ine

hallo jongens

He Stefan, leuke verjaardag gehad!........die cadeaus...........tandpasta deo, zeep, mondreiniger............is dat een hint?? (grapje)

Het laatste weekend in kitui.
JONGENS...............GENIET ERVAN!!!!!!!!.......
groetjes Peter Ine

berta en Frans

Hoi Stefan en Mick,

Hebben jullie het final report ook af??
Vast wel !!!
Ook voor jullie een hele fijne én... mooie vakantie!!!

Geniet ervan met elkaar en.....tot ziens !!!!

Groetjes Frans en Berta

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!